UWAGA! Dołącz do nowej grupy Czechowice-Dziedzice - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Nowa Kampania Społeczna „Zwolnij, bo się przejedziesz” dla Bezpieczeństwa na Drogach


Rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Zwolnij, bo się przejedziesz”, mająca na celu zwiększenie świadomości kierowców na temat bezpiecznej jazdy. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem nadmiernej prędkości, która jest jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych. Bohaterem kampanii został znany aktor Dawid Ogrodnik, który ma zachęcać do refleksji nad bezpieczeństwem na drogach.

Pośpiech i przekonanie o własnych umiejętnościach często prowadzą kierowców do przekraczania dozwolonych prędkości. Kampania „Zwolnij, bo się przejedziesz” ma na celu zmniejszenie liczby wypadków, które w Polsce często są wynikiem niedostosowanej prędkości do warunków ruchu. Minister infrastruktury, Dariusz Klimczak, zwrócił uwagę, że około 20% wypadków jest spowodowane nadmierną prędkością, co czyni tę kwestię ważnym tematem do dyskusji oraz działań legislacyjnych.

Z danych Policji wynika, że aż 80% wypadków ze skutkiem śmiertelnym ma miejsce na drogach jednojezdniowych, często w dobrych warunkach atmosferycznych. Kampania ma na celu nie tylko informowanie, ale także edukację kierowców o możliwych konsekwencjach jazdy z nadmierną prędkością. Współfinansowana przez Unię Europejską, kampania jest częścią szerszych działań mających na celu poprawę infrastruktury oraz zwiększenie bezpieczeństwa na drogach w całym kraju.

Więcej informacji na temat kampanii oraz biorących w niej udział działań można znaleźć na stronie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Zachęca się do refleksji i przemyśleń w kontekście bezpieczeństwa na polskich drogach, aby zminimalizować tragiczne skutki wypadków drogowych.

Źródło: Policja Bielsko-Biała


Oceń: Nowa Kampania Społeczna „Zwolnij, bo się przejedziesz” dla Bezpieczeństwa na Drogach

Średnia ocena:4.87 Liczba ocen:23


Zobacz Także